فضای مجازی و مطالعات شناخت شخصیت
با رواج حضور عامه مردم در فضای مجازی، این حضور هم فرصتی شد تا به مطالعات شناخت شخصیت کمک شود.
نتایج مطالعات تحقیقاتی که دراین زمینه صورت گرفته، نشان می دهند که
درونگراها
معمولا بیشترین پست هایی را که در شبکه های مجازی خود به اشتراک می گذارند، در مورد وقایع روز، تحقیقات یا سیاست در فضای مجازی است
و اغلب این افراد در مورد خودشان چیزی به اشتراک نمی گذارند.
برونگراها
کسانی که دارای شخصیت برونگرا هستند، بیشتر در مورد فعالیت های روزمره خود پست می گذارند.
اخلاقگراها
این گروه از افراد معمولا در مورد خانواده و فرزندانشان پست می گذارند. آنها که رقابتجو و برتری طلب هستند، مدام در مورد موفقیت های فرزندانشان عکس یا نوشته هایی را به اشتراک می گذارند.
خودشیفته ها
کسانی که دارای این ویژگی شخصیتی هستند، پست هایی که در فضای مجازی با دیگر دوستان خود به اشتراک می گذارند،بیشتر مربوط به چهره خودشان و ورزش و رژیم و تناسب اندام آنهاست.
عصبی مزاج ها
معمولا این افراد، در زمینه خستگی و مشکلات پست می گذارند.