گفتگوها را تسهیل کنید
#نکات_مدیریتی
⭕️* گفتگوها را تسهیل کنید*
یکی از وظایف مهم مدیران تسهیل گفتگوها در جلسات است. معمولا میبینیم که در جلسات جنجال به وجود می آید و همه با هم بحث می کنند و در نهایت همه چیز بی نتیجه می ماند. این مشکل به خاطر عدم مهارت مدیر در تسهیل گری و جهت دهی به گفتگوهاست.
✅ در زیر چند نکته را آورده ام که رعایت آنها به شما کمک می کند که جلساتی با نتایج بهتر داشته باشید
1⃣ مطمئن شوید تمامی افراد فرصتی برای اظهار نظر در اختیار دارند و متوجه شوند که نظراتشان مورد توجه و استقبال قرار خواهد گرفت
برای این منظور فرصتی فراهم آورید تا همه افراد در مسائل و موضوعات مختلف مشارکت داشته باشند.
2⃣ وقتی کسی اظهار نظر می کند شما و حاضرین جلسه کاملا به اظهاراتش گوش دهید.
3⃣ خود شما بعنوان مدیر در مقابل ارزیابی های فوری و انتقادات سریع دیگران جبهه بگیرید. و اجازه ندهید افراد وسط حرف یکدیگر بپرند و پاسخ های فوری بدهند. این موضوع یکی از مهمترین عوامل بی نتیجه ماندن جلسه هاست. چرا که با قطع حرف یکدیگر باعث فعال شدن سرباز درون یکدیگر شده و باعث جبهه گرفتن افراد در برابر هم می شود. که در اینصورت موضوع جلسه به حاشیه می رود بدون اینکه شما متوجه شوید.
4⃣ سؤالات باز مطرح کنید، این سؤالات ابزار خوبی برای کنترل، ارزیابی و روان تر شدن بحث و گفتگو هستند. شما با سوالات باز میتوانید گفتگوها ر ا به سمتی که می خواهید جهت دهی کنید.
طرح سوالات صحیح و بجا نسبت به دانستن پاسخ صحیح اهمیت بیشتری دارد.
5⃣ از عقاید کم طرفدار تر حمایت کنید. از افرادی که ایده ی جدیدی مطرح می کنند، نگرانی های تازه ای را معرفی می کنند یا موضوعات بحث برانگیزی را دامن می زنند. پشتیبانی کنید.